Online poradenstvo v zdravotnej a sociálnej oblasti spúšťa Košický samosprávny kraj už tento týždeň od 5. marca 2015. Ide o novinku, ktorá je už v rôznych oblastiach života štandardom.
Služba občanom v sociálnej a zdravotnej oblasti prostredníctvom online chatu (priama elektronická komunikácia prostredníctvom internetu) nie je v samosprávnych krajoch zatiaľ bežná. Košický samosprávny kraj je prvý, ktorý spúšťa túto službu. Ide o ďalšiu možnosť poskytovania komplexného poradenstva v kancelárii prvého kontaktu a v poradensko-informačnom centre.
„Poradenstvo v podobe online chatu bude slúžiť na rýchlu komunikáciu občana, ktorý navštívi webovú stránku KSK v časti Sociálne veci a v časti Zdravotníctvo. Komunikovať bude s referentkou Kancelárie prvého kontaktu a Poradensko-informačného centra. Cieľom online poradenstva bude rýchlo a flexibilne zabezpečiť odpoveď občanom na ich otázky, týkajúce sa komplexného poradenstva v sociálnej oblasti a poradenstva v oblasti zdravotníctva,“ hovorí Zuzana Jusková, vedúca odboru sociálnych vecí a zdravotníctva KSK.
Online chat funguje počas pracovných dní v úradných hodinách. Správu však môže občan zaslať aj mimo úradných hodín, keď je poradenstvo v offline režime. Nasledujúci pracovný deň príslušný referent odpovie občanovi na jeho otázku.
Technickú podporu chatu zabezpečuje odbor informačných a komunikačných technológií KSK. Technickú podporu, ktorá bude ročne stáť 147 eur, zabezpečuje prešovská firma, špecializujúca sa na aj na priamu komunikáciu so zákazníkmi.