Tlačové správy

Kampaň pred referendom o ochrane rodiny vrcholí, v sobotu bude Európa počúvať Slovensko. Aliancia za rodinu bude v kampani pred referendom hovoriť o práve detí na mamu a otca

Bratislava, 5. februára 2015 – Kampaň pred referendom o ochrane rodiny vrcholí. V sobotu Slovensko vyšle do Európy jasný signál o tom, že rodina a vzťah muža a ženy základom európskej civilizácie a že deti v tom majú jasno. Chceme vyzvať všetkých ľudí, ktorým nie je ľahostajná budúcnosť Slovenska a ich rodín, aby v sobotu prišli povedať: “Máme v tom jasno.”

Do kampane pred referendom sa zapojilo desať tisíc dobrovoľníkov po celom Slovensku, niekoľko tisíc prispievateľov a sympatizanov. Podporilo nás vyše 140 organizácií na Slovensku a viac ako 50 organizácií tretieho sektora z rôznych krajín Európy a sveta. Celosvetovú podporu slovenskému referendu vyjadrilo viac ako 91 tisíc občanov, väčšinou Európanov, ktorí sa podpísali pod petíciu prostredníctvom stránky citizengo.org

Počas kampane zaznelo množstvo názorov, polemík, emócií aj racionálnych argumentov z oboch strán. “Potvrdilo sa, že LGBT aktivisti chcú adopcie, chcú registrované partnerstvá a manželstvá, ale odmietajú o tom verejne diskutovať,” zdôrazňuje Anton Chromík, hovorca Aliancie za rodinu (AZR). “Dozvedeli sme sa aj to, že tí, pre ktorých je sloboda názoru často opakovanou frázou, sa cítia dotknutí a majú pocit, že polarizuje. Mnohí sa dokonca vyjadrili, že referendum, ktoré je najdemokratickejší nástroj správy vecí verejných, ktoré navyše odsúhlasil ústavný súd, vraj pre občanov Slovenska nie je vhodné a nemalo by sa realizovať”, dodáva Anton Chromík.

Podľa hovorcu Aliancie za rodinu, Petra Kremského sa vždy ťažko hovorí o témach, ktoré sa dotýkajú základnej hodnotovej orientácie každého jedného z nás. “Osobne ma ale veľmi mrzí, že médiá sa namiesto moderátorov stali aktívnymi účastníkmi tejto diskusie, keď drvivá väčšina výstupov, týkajúcich sa referenda, bola negatívne zameraná. Mnohé média vyjadrili tento negatívny postoj aj vo svojej komerčnej činnosti, kde úplne bezdôvodne odmietli poskytnúť komerčný priestor pre našu kampaň. Médiá tak zlyhali vo svojej kľúčovej úlohe a myslím si, že zásadne prispeli a prispievajú k radikalizácií niektorých častí slovenskej spoločnosti. Napriek tomu verím, že Slovensko vyjde aj z tejto situácie posilnené.”

 Počas kampane absolvovali predstavitelia Aliancie za rodinu (AZR) desiatky stretnutí s ľuďmi po Slovensku a množstvo verejných diskusií, cez ktoré šírili kľúčový odkaz tohto referenda, a to “Deti v tom majú jasno.” “My dospelí radi veci komplikujeme, hľadáme rôzne právne a filozofické kľučky ako čo vymyslieť a vysvetliť tak, aby sa niečo stalo alebo nestalo. Ale v tomto referende je kľúčový záujem detí. A ich záujmom je mať mamu a otca a vyrastať s nimi v rodine, v ktorej budú obklopení láskou a do života vybavení oboma vzormi – ženským aj mužským. A preto prosím všetkých ľudí, ktorým nie je ľahostajná budúcnosť Slovenska, aby v sobotu prišli povedať “Máme v tom jasno”, vysvetľuje Anna Verešová, hovorkyňa Aliancie za rodinu (AZR).

Slovensko bude v sobotu hlasovať najmä o sebe, no bude to historické hlasovanie aj pre celú Európu. V sobotu má Slovensko možnosť vyslať silný signál o tom, že rodina a vzťah muža a ženy je základom európskej civilizácie. Sme si istí, že tento signál príde vyslať množstvo ľudí a nebudú to robiť ani s pocitom odporu, nenávisti, neznášanlivosti alebo nepokoja, ale budú to robiť preto, lebo otec a mama sú pre deti to najlepšie. V sobotu bude Európa  počúvať Slovensko.”, dodal na záver Anton Chromík.

Komentáre

komentárov

Click to comment

You must be logged in to post a comment Login

Leave a Reply

Populárne na webe SSN

Hore