Súťaž podnikových médií – Podnikové médium roka 2013, vyvrcholila odovzdávaním cien a titulov v Bratislave 20. Mája 2014. Porotcovia ocenili v deviatich kategóriách najmä vyrovnanosť médií, prihlásených do jedenásteho ročníka súťaže.
V tomto roku sa do súťaže prihlásilo päťdesiatjeden podnikov, obecných úradov, inštitúcií štátnej správy. Tie do jedenásteho ročníka súťaže prihlásili viac ako dvesto médií.
„Dnes sme tu s našou súťažou jedenásty krát.“ – prihovorila sa k odmeneným riaditeľka súťaže, Mgr. Monika Kozelová. „ Najmä preto, aby sme poukázali na to, že kvalitný časopis, leták, webová stránka či obyčajný podnikový kalendár prinesie skutočne veľký osoh svojmu vydavateľovi – mestu, obci, kraju či podniku, firme, ako aj celej spoločnosti.
Neviem, kto z vás si to uvedomuje, ale účasťou v súťaži prispievate k celkovému zvyšovaniu úrovne korporátnej komunikácie a kvality podnikových médií v krajine. Sme presvedčení, že tým významne pomáhate kultivovať obchodné i spoločenské vzťahy.“
Vo svojom príhovore vyzdvihla najmä kvalitu prihlásených médií súťažných nováčikov. „Tento ročník súťaže môžeme zároveň nazvať rokom kvality. Nikdy sme nemali tak ťažkú úlohu pri oceňovaní najmä printových médií, ako tento rok. Veľmi dôsledne sme posudzovali komplexnú vyváženosť médií, obsahovú stránku, zásah jednotlivých článkov na pracovníkov, či klientov.
Pri posudzovaní sme si stále viac uvedomovali vyrovnanosť jednotlivých médií, čo je pre nás najväčšou odmenou, pretože práve o kvalitu nám v tejto súťaži ide v prvom rade.“
Kvalitu z predchádzajúcich ročníkov potvrdili najmä VW Slovakia – nositeľ Grand Prix pre rok 2013 (za súbor brožúr Správa o životnom prostredí a Go Fit), Slovenská sporiteľňa, či poisťovňa Generali. Medzi najúspešnejších nováčikov sa zaradila Syngenta a Centire.
Doba pokročila a tak vzhľadom k prihláseným médiám v tomto roku sa vyhlasovatelia súťaže – Klub podnikových médií, rozhodli, že pre rok 2014 vytvoria nové kategórie – Prezentácia na sociálnych sieťach a Elektronický magazín.
„Je potrebné, aby vrcholoví predstavitelia firiem prišli na to, aký nedoceniteľný zástoj majú podnikové médiá vo fungovaní každej spoločnosti. Aká je vlastne sila slova a obrazu – bez ohľadu na to, či ide o médiá zamerané dovnútra podniku alebo o komunikáciu smerom k zákazníkovi.
Je skvelé, že v mnohých spoločnostiach pochopili, že takéto externé médium ich reprezentuje, podporuje v exporte, ovplyvňuje potenciálneho zákazníka, zvyšuje odbyt, vyvoláva záujem o produkty a služby.
Interne zamerané komunikačné médiá zasa stmeľujú zamestnancov, umocňujú lojalitu k zamestnávateľovi, výrazne znižujú fluktuáciu, ba často, dovolím si povedať, aj formujú vzťah zamestnanca k spoločnosti, pre ktorú pracuje.
Morálne „nezabúdanie“ na svojich ľudí má v tejto podobe niekedy väčší dosah než finančné ohodnotenie“. – dodala na záver oceňovania riaditeľka súťaže.