Tlačové správy

Odkazprestarostu.sk už aj v Košiciach. Čoskoro aj na smartfónoch v Maďarsku.

Portál Odkazprestarostu.sk sa rozšíri aj o druhé najväčšie mesto SR – Košice a stane sa tak dostupným pre ďalších 250 000 obyvateľov. O bezplatný portál na zasielanie podnetov o stave verejných priestranstiev prejavujú záujem ďalšie mestá, ale aj krajiny (napr. Považská Bystrica, Rajecké Teplice, respektíve Bielorusko, Albánsko). V Maďarsku sa po dobrých skúsenostiach s webovým portálom začiatkom júna pripravuje spustenie aj mobilných aplikácií.   

Samosprávy sa snažia reagovať na trendy v používaní nových technológií a vytvoriť svojim obyvateľom vhodné podmienky na komunikáciu. Portál Odkazprestarostu.sk umožňuje obyvateľom nahlásiť problémy, ktoré ich v meste trápia, jednoducho a rýchlo, aj preto záujem oň výrazne vzrastá. „V posledných mesiacoch nás oslovilo vedenie viacerých miest a obcí s tým, že by náš portál chceli zahrnúť medzi svoje komunikačné kanály“, hovorí Ctibor Košťál z Inštitútu SGI, ktorý portál Odkazprestarostu.sk prevádzkuje. V priebehu apríla a začiatku mája sa portál rozšíril do ďalších piatich miest – Moldavy nad Bodvou, Modry, Nových Zámkov, Považskej Bystrice a Rajeckých Teplíc. Z košických mestských častí ho bude oddnes využívať Barca, Dargovských Hrdinov, Džungľa, Košická Nová Ves, KVP a Staré Mesto.  Obyvatelia ostatných mestských častí budú tiež môcť posielať svoje podnety, ich vedenie však spoluprácu neprisľúbilo, preto je otázne, či a ako tieto budú zodpovedané.

Portál Odkazprestarostu.sk bol po prvýkrát spustený v Bratislave vo februári 2010. Odvtedy sa postupne stal dobre fungujúcou súčasťou komunikácie samosprávy s obyvateľmi v 45 samosprávach, zlepšil ich činnosť a do dnešného dňa prispel k vyriešeniu už takmer 3300 problémov, ktoré trápili ich obyvateľov. Obľúbenosť portálu rastie najmä vďaka jeho užívateľskej jednoduchosti. Obyvatelia môžu podnety posielať buď priamo cez webovú stránku www.odkazprestarostu.sk alebo prostredníctvom mobilných aplikácií, ktoré sú v súčasnosti dostupné pre všetky najrozšírenejšie operačné systémy – iOS, Android aj Windows Phone. „S mobilnou aplikáciou nosíte samosprávu vo vrecku. Stačí nafotiť, čo vás trápi na ulici, a hneď to odoslať. Samospráva tak získava rýchlu informáciu o akútnych problémoch, ktoré treba riešiť.“ hovorí Košťál.

Mobilné aplikácie vyvinula spoločnosť Softec v spolupráci s Inštitútom SGI. iOS a Android verzie môžu využívať používatelia od marca 2013 a po veľkom úspechu zákonite nasledovala aj verzia pre Windows Phone začiatkom tohto roku. „Odkazprestarostu.sk vnímame ako skvelú príležitosť zblížiť občanov so samosprávami. Podpora projektu je naším príspevkom k lepšej občianskej spoločnosti na Slovensku,“ konštatuje Peter Polakovič, riaditeľ Divízie systémov pre verejnú správu.Po dobrých skúsenostiach sa začiatkom júna pripravuje spustenie mobilných aplikácií aj v Maďarsku. Popritom sa chystajú aj vylepšené verzie aplikácií s novými funkčnosťami i na Slovensku. „Jednou z nich bude možnosť hlasovať za najpálčivejšie problémy používateľov,“ dodáva Polakovič.

Dnes je portál k dispozícii pre viac ako 1,1 milióna obyvateľov. „Jeho najväčšou výhodou je, že je pre samosprávy bezplatný, no po technickej stránke je komplexný.  Veľkým plusom sú aj kvalitné mobilné aplikácie, ktoré získali niekoľko ocenení. Je preto pre nás prekvapením, keď si mestá vyberú obdobnú komerčnú službu. Ušetrenie sumy, ktorú za ňu platia, je pre obyvateľov ale signálom, že si mesto ich peniaze váži,“ vysvetľuje ďalej Košťál.  Obyvatelia sledujú rozhodnutia mesta a sú na ne citliví. Dokazuje to aj petícia obyvateľov za spustenie portálu Odkazprestarostu.sk v Leviciach, kde vedenie mesta portál viacnásobne odmietlo. „Nevidíme dôvod odmietnuť spoluprácu. Samosprávy, ktoré sa takto rozhodnú, budeme zverejňovať. budú označené na našom webe, nech sú obyvatelia informovaní,“ dodáva. Do konca roka 2014 sa portál rozšíri do ďalších väčších aj menších samospráv. Inštitút SGI v týchto dňoch rokuje o spustení s mestami Martin a Ružomberok na strednom Slovensku.

Pre viac informácií kontaktujte prosím:

Ctibor Košťál,  Inštitút SGI, e-mail: kostal@governance.sk, mobil: 0907 234 633

Pavel Šafránek, PR Consultant Softec, e-mail: ps@pavelsafranek.cz, mobil: 421 944 372 468, 420 606 721 872

Odkazprestarostu.sk je realizovaný Inštitútom pre dobre spravovanú spoločnosť, občianskym združením, ktoré sa venuje politikám pracovného trhu, sociálnej inklúzie, vzdelávania, informatizácie, participácie a protikorupčnej politike. Viac informácií o projekte nájdete na www.odkazprestarostu.sk a o občianskom združení na www.governance.sk.

Softec je významnou konzultačno-softvérovou spoločnosťou, ktorá poskytuje svoje služby okrem Česka a Slovenska v ďalších ôsmich krajinách strednej a východnej Európy. Jedná sa predovšetkým o poradenstvo v oblasti informačných systémov, analýzu, návrh a vývoj komplexných IT riešení, systémovú integráciu a outsourcing. Medzi jej kľúčových zákazníkov patria významné spoločnosti z oblasti bankovníctva, poisťovníctva, štátnej správy a telekomunikácií. V roku 2012 sa stala na slovenskom IT firmou roka. V súčasnej dobe má na Slovensku aj v Česku takmer 300 zamestnancov. Viac na www.softec.sk.

Komentáre

komentárov

Click to comment

You must be logged in to post a comment Login

Leave a Reply

Populárne na webe SSN

Hore