Zákaz vysielania programov nevhodných pre deti do 15 rokov pred 20.00 h znevýhodní slovenské televízie na mediálnom trhu. Na margo zámeru vytvoriť novú časovú oponu to dnes v písomnom stanovisku uviedla súkromná televízia Joj, ktorej program bol jedným z dôvodov, prečo rezort kultúry túto právnu úpravu zvažuje.
„Pozornosť ministerstva by sme radi upriamili napríklad na presah zahraničných, najmä jazykovo zrozumiteľných českých staníc na Slovensko, ktoré nepodliehajú žiadnej regulácii. Navrhované sprísnenie legislatívy by bolo európskym unikátom a neobmedzilo by vysielateľov zo zahraničia, ale opäť iba znevýhodnilo domáce televízie,“ uviedol hovorca súkromného vysielateľa Jozef Gogola.
Televízia zároveň odmietla kritiku ministra kultúry Mareka Maďariča (Smer-SD), podľa ktorého sa v jej vysielaní objavujú vulgárnosti a kultúrna degradácia. Podľa Gogolu sa rezort touto formou pokúša ospravedlniť plánované zvyšovanie takzvaných koncesionárskych poplatkov za RTVS. „Investícia do slovenských seriálov za posledné roky presiahla viac ako 35 miliónov eur. Akékoľvek nové legislatívne obmedzenia by investície do domácej tvorby ohrozili,“ doplnil Gogola na margo kritiky adresovanej TV Joj.
Súkromná TV Markíza v tomto kontexte pripomenula, že zahraničné televízie, ktoré môžu prijímať slovenskí diváci vysielajú „drsnejšie formáty“. „Záujem pána ministra by sa mal v súčasnosti zamerať predovšetkým na RTVS, ktorá čerpá zdroje zo štátneho rozpočtu, zo zmluvy so štátom a z koncesionárskych poplatkov, ktoré navyše v nasledujúcom období plánuje navýšiť, hoci úroveň verejnoprávneho média tomu nezodpovedá,“ poznamenala hovorkyňa Markízy Oľga Dúbravská. O tom, že programová ponuka odpovedá požiadavkám verejnosti, podľa nej svedčí aj sledovanosť.
Maďarič na brífingu v stredu (12.9.) vyhlásil, že chce spustiť širokú celospoločenskú diskusiu o obsahu, ktorý vysielajú najväčšie súkromné televízie. Poznať chce stanovisko verejnosti, ale aj ústavných činiteľov, samospráv či cirkví.
zdroj: TASR
marek
23. novembra 2013 at 23:53
Ako nic v zlom ale to uš trochu viac prehanate. Reklama ide 5min. Film 1min. A tak zase 5 min. Reklama ta to co je ja viem ze chcete zarobit ale to uš…