Letné mesiace sú pre deti obdobím, v ktorom sa túžia zabávať a oddychovať. Mnohé z nich ale aj v sparných dňoch prahnú po nových informáciách, hlavne keď dorastú do veku, v ktorom sa už začína profilovať záujem o odborné štúdium a budúce profesionálne zameranie. Zdá sa, že práca v médiách, či už elektronických, alebo printových, je pre mladú generáciu atraktívna. Dôkazom je aj úspešný letný prímestský tábor mladých novinárov, ktorý sa konal v Košiciach v dňoch 11.-15. júla 2011.
Tábor je súčasťou projektu TADAM (Tlačová agentúra detí a mládeže) a už tretíkrát ho zorganizovala Regionálna organizácia Slovenského syndikátu novinárov v Košiciach spolu s Detskou organizáciou Frigo.Autorkou myšlienky je predsedníčka Regionálnej organizácie SSN v Košiciach Katarína Čižmáriková. „Takéto aktivity sú rozhodne prínosom, jednak aby deti zmysluplne trávili prázdniny, naučili sa, ako sa v médiách pracuje s informáciami (väčšina táborníkov je aktívna v školských časopisoch), čomu veriť a čomu nie. Dali sme im šancu nakuknúť do redakcií aj niekoľkých inštitúcií, aby zase viac vedeli,“ hodnotí Katarína Čižmáriková.
Počas celého týždňa sa deti vo veku 10-15 rokov učili základom práce so zvukom a obrazom. Navštívili Slovenský rozhlas, redakciu Korzára, Televíziu Mistral v Michalovciach, košické dabingové štúdio Savid. Na záver zavítali aj na Magistrát mesta Košice, kde absolvovali nielen prehliadku budovy, ale aj tlačovú konferenciu, stretnutie s primátorom Richardom Rašim a viceprimátorkou Renátou Lenártovou. Primátor im na chvíľu sprístupnil aj svoju kanceláriu a umožnil sadnúť si do primátorského kresla, kde sa okamžite prejavila detská fantázia pri vymýšľaní zmien, ktoré by „nové hlavy mesta“ okamžite zaviedli. Ocenil ich úprimný záujem o to ako sa riadi mesto, spontánnu zvedavosť a poprial im veľa úspechov pre napĺňaní sna o práci v médiách.
Výsledkom týždňového školenia a práce mladých novinárov sú TADAMOVINY, ktoré tentoraz pripravili vo forme televíznych novín. V predchádzajúcich dvoch rokoch vyšli v podobe tlačeného „výnimočníka“ ako printové médium. Deti v novinách pripravili znelku, gingle, zahrali sa na moderátorov, nahrali spravodajské spoty, zostrihovali ich… Televízne noviny TADAMOVINY majú 17 minút a každý z 20 účastníkov tábora si ich odniesol domov napálené na DVD-čku.