Tlačové správy

ŠFK vstupuje do 56. sezóny s novou vizuálnou identitou

Štátna filharmónia Košice (ŠFK) predstavuje čerstvé dizajnérske prírastky, vrátane loga inštitúcie. V jeho vynovenej verzii môžete vidieť dirigenta a hráčov či vibráciu zvuku s vtáčikom ako nositeľom melódie. Z loga vychádzajú aj svieže vizuály sociálnych sietí, propagačné materiály či tlačoviny vo farebnej kombinácii  terakotová – béžová – tmavomodrá. Pod verejný imidž ŠFK sa podpísali dizajnérky Annamária Digoňová a Mária Bujňáková.

(zľava) Annamária Digoňová a Mária Bujňáková    Foto: ŠfK

S dizajnérskymi inováciami košických filharmonikov sa verejnosť začala stretávať na plagátoch, citylightoch či sociálnych sieťach v rámci kampane Dotknite sa hudby v 56. koncertnej sezóne! K redizajnu vizuálnej identity ŠFK pristúpila, aby pretavila pokrok a ducha inštitúcie aj do vonkajšieho imidžu. „Radi by sme odkázali našim poslucháčom, priateľom a všetkým, ktorí nás možno zatiaľ nevnímajú, že naša filharmónia je pokroková a atraktívna a je tu pre všetkých,“ vysvetľuje generálna riaditeľka ŠFK Lucia Potokárová.

Logo – zdroj celej identity

Zadanie znelo jasne: nadčasové logo v elegantnom a funkčnom dizajne. „Snažili sme sa prepojiť viacero atribútov, ktoré odzrkadľujú pôsobenie filharmónie a spolu vytvárajú jeden obrazec. V logu môžeme vidieť pomyselné pódium s dirigentom a zároveň vibráciu, zvukovú vlnu. Tá vychádza z lineárneho zobrazenia vtáčika, ktorý je nositeľom melódie,“ opisuje dva významy obrazca Annamária Digoňová, ktorá v ŠFK zastáva pozíciu grafickej dizajnérky. V logu bol zapracovaný aj celý názov inštitúcie v bezpätkovom fonte November z dielne slovenského dizajnéra Petra Biľaka z dizajnérskeho štúdia Typotheque.

Línia loga ŠFK vytvorila zároveň základ pre logá festivalov, ktoré košická filharmónia zastrešuje. V symbole Medzinárodného organového festivalu Ivana Sokola línia prechádza do píšťal organa. Logo Košickej hudobnej jari predstavujú lístky ako symbol jari – ide o zduplikovaný tvar vtáčika. „Aj k festivalu Ars Nova vznikol symbol inovatívnym zaobchádzaním s líniou. Zapracovali sme tiež typografiu, máme v logu iniciály „áčko“ a „n-ko“, opäť jedným ťahom,“ dopĺňa Mária Bujňáková.

 

ŠFK „prezradí“ aj farebnosť

Okrem loga a fontu by sa v mysli verejnosti mali udomácniť i farby inštitúcie. Prvou inšpiráciou bola farebnosť budovy Domu umenia, kde filharmónia sídli. Dizajnérky sa priklonili k zemitej škále a ako základná farba zvíťazila svieža tehlová – terakotová. Dopĺňajú ju béžová a tmavomodrá. V digitálnej grafike bude filharmónia používať štyri vzory z línie hlavného loga. Vznikli tak funkčné paterny na tlačoviny a iné reklamné predmety. V textoch tlačovín a grafík sa k fontu November pridá i pätková Argesta, spolu tieto písma tvoria kontrast a eleganciu. Forma loga i celá vizuálna identita ŠFK sú vďačné pre vytvorenie prezentačných produktov, ktoré chce košická filharmónia do budúcnosti ponúknuť svojim poslucháčom a fanúšikom.

Kontakt pre médiá:
Jana Tomalová, PR manažérka ŠFK
+ 421 918 802 101,
jana.tomalova@sfk.sk

 

Komentáre

komentárov

Populárne na webe SSN

Hore